Vad händer med vår värld? :(








Runt kvart i fyra idag fick vi berättat till oss på jobb att det vart ett bombdåd nere på Karl Johan. En bomb hade utlösts och två letade man fortfarande efter. I väntan på att vi skulle få besked om vi skulle stänga butiken eller inte gick alla mer eller mindre omkring och gjorde ingenting, kunde inte koncentrera mig alls, och sen blev vi tillsagda att ringa hem och berätta att vi mådde bra. Hörde säkert 20-30 brandbilar och ambulanser köra förbi utanför och jag är glad att jag inte var precis där detta hände och såg det. Vi stängde Zara två och en halv timme tidigare än vi skulle och håller stängt hela helgen. Fy, så hemskt. Kan knappt förstå att det är sant, var helt skakig och livrädd när jag åkte hem. Ska man inte få känna sig trygg någonstans?! Vart är världen på väg? :( En terrorattack mot Oslo är detta tydligen och det verkar ju inte vara slut än.. Drygt en timme efter jag kommit hem kom det nya breaking news. På en liten ö, strax utanför Oslo vart det tydligen en massaker. En man utklädd till polis hade tagit sig in på ett ungdomsläger och gått lös och börjat skjuta massa människor. De uppskattar det till minst 24 döda. Räddningstjänsten får dock inte gå in på lägret innan man sökt igenom det efter bomber. Herregud, vad är det som händer? :( Jag vill heeem!!





Kommentarer
Postat av: Sandy

Va rädd om dej Cattie <3<3<3

2011-07-22 @ 22:24:17
Postat av: EMMAS!

hemskt ;(

2011-07-23 @ 15:47:46
URL: http://perssoneemma.blogg.se/
Postat av: Chaylah ~ Nearly bitten, still unwritten

Det är helt ofattbart. Hemskt... Hoppas du mår bra trots omständigheterna.

2011-07-23 @ 16:40:59
URL: http://chaylah.blogg.se/
Postat av: Catte

Jag mår bra, om man jämför med många andra! Är tacksam att jag klarade mig i behåll och sörjer för alla som drabbades :(

2011-07-24 @ 15:20:39
URL: http://ccatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0