och jag ska aldrig mer säga sanningen, till nån som saknar förmåga att förstå

Känns som hela mitt liv bara är totalt kaos. Tänkte skriva "just nu", men vore fel, för kan inte komma ihåg sist det kändes som jag hade ordning. Min ångest vill inte släppa och så får jag reda på saker som bara gör det värre. Jag känner mig så totalt lost! Det finns så mycket i mitt liv som inte är som jag önskar att det vore, ska jag vara ärlig så är det nästan ingenting som stämmer. Och jag är så arg för att jag ännu inte kommit på hur jag ska förändra detta, känns som att det kvittar vad jag gör för att allting fortsätter bara vara som innan. Jag tror det svåraste som finns är att inse att det är sig själv man behöver förändra, sen bara sitta fast för att man inte vet hur man gör. För om jag inte mår bra, hur kan folk i min omgivning då må bra? Om jag inte tycker om mig själv, hur kan andra då göra det? 

Och jag har sån otrolig hemlängtan emellanåt, jag längtar hem till livet som jag vet det. Jag längtar efter min mamma som alltid är den enda som vet vad hon ska säga för att få mig att må bättre, som alltid har de rätta svaret på precis allting, som alltid förstår mig eller alltid försöker. För henne är mina problem aldrig för stora och aldrig för små, dom bara är. Nu vet jag inte vem jag ska vända mig till, jag säger hellre inget än säger sanningen till någon som inte kan förstå. Nu känner jag mig totalt helt ensam och - ensam är inte stark!
Det är inte det att jag inte gillar förändringar, jag vill ju inget hellre än att förändra mitt liv, men att inte veta hur gör mig rädd. När jag bestämde mig för att flytta hit ville jag inget hellre än att komma bort från allt som det varit förut, förändra mig själv och förändra mitt liv, stå på ruta ett någon helt annanstans - men jag känner mig likadan, allting känns likadant, bara det att jag är sex timmar iväg från det som känns tryggt för mig. Så vad gör jag här??? Men samtidigt - vad skulle jag gjort hemma? Är det inte värre att bara stå still på samma ställe hela livet? Nu har jag iallafall bytat land.

Jag tänker ofta att allt kommer bli bättre med tiden, brukar man inte säga det? Men jag inser innerst inne att det är jag som måste förändra mig själv för att mitt liv ska kunna bli bättre, jag måste göra mig själv lycklig för det är ingen annan som kan det. Men om man inte har orken? Om man tycker att allting bara känns så otroligt jävla meningslöst för det mesta och inte har lust att göra någonting. Vad gör man då? Kan man verkligen klara av allting själv? Varför är det så lätt för en människa att få en annan människa att känna sig totalt värdelös - nästan genom att inte göra någonting? Och varför har människor sen så svårt för att få andra människor att känna motsatsen? Och hur får man andra människor till att tycka om en? Jag vet att jag har svarat på den frågan själv ovan i inlägget, men varför kan inte alla bara tycka om alla? (Jag vet att det är praktiskt taget omöjligt, kommer alltid finnas någon man inte tycker om) - men varför har vi människor fördomar och förutfattade meningar om människor så fort vi ser dom för första gången? Varför måste vi göra det så svårt för varandra, varför kan vi inte bjuda till lite mer? Ingen vill väl vara utanför.

Jag vet att det är vi själva som formar våra egna liv. Men jag vet bara inte hur jag ska göra! Jag vet inte var jag ska börja eller hur jag ska fortsätta.

Och sen har vi ensamheten. Jag har inga problem alls med att vara ensam - jag älskar det. Att bara vara för mig själv. Men jag vill inte känna mig ensam! Jag vet att alla känner sig ensamma någon gång, men vad jag än gör, vem jag än är med eller inte är med, så känner jag mig ensam - med få undantag. Och jag hatar att alltid behöva känna mig så ensam och osäker i praktiskt taget alla situationer!!!

Nu har jag blottat hela min själ för er, men det spelar egentligen inte så stor roll. Jag har ändå ingen aning om vilka som läser det här och detta är sanningen - även om jag säger ut det högt eller håller det för mig själv. 

Kan också tilläggas att jag vet att jag inte är ensam i världen om att ha problem - kanske låter lite så på mitt inlägg - men det är ju min blogg och mina problem och jag hade liksom ingen annan just nu att berätta detta för.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är din egen mästare! Känn ingen rädsla…för du är aldrig själv, du är alltid med din bästa vän… dig själv! Tyck om dig själv! Lita på dig själv! Älska dig själv! Varför inte! Du är ju det finaste som finns! Du hör ihop med dig själv och din inre plan. Tro på att du kan allt du företar dig, tro på att du är på rätt väg och att du klarar allt du vill, så kommer allt bara att gå fint! Det kan ta lite tid och du kanske får kämpa en hel del, men Cathleen….du kommer att få precis allt du önskar dig så länge du vill och har en tro!



Släpp alla djävliga krav du har på dig själv och tillåt dig själv att leva i total frihet och i total vishet i att du är guidad av dig själv och din egen inre styrka. Det är du som bestämmer! Japp så är det!

Tillåt dig själv att verkligen ta emot vad andra människor har att ge dig i gåvor; av kärlek och av vänskap. Finns så många som älskar dig för att du är just som du ska vara Cathleen! Vacker både i själ och vacker att titta på! Tillåt dig själv att verkligen ge till andra människor av vad du har inom dig och av vad som verkligen är du, av vad du verkligen har att säga till andra människor. Ge mycket kärlek! Det kommer tillbaka! What goes around come´s around!



Känn ingen rädsla för det som ska komma eftersom du i varje sekund i ditt liv fattar avgörande beslut här och nu. Just nu i den lilla stunden skapar du din egna framtid. Just nu kan din sinnesstämning vara avgörande för hur och vart ditt nästa steg bär. Kan vara avgörande för din framtid imorgon. Hur vill du må imorgon? Tank på att varje steg du tar skapar du din framtid för nästa dag. Snälla snälla känn därför att du alltid är fri att börja om på nytt, känn därför att det ALDRIG är för sent att välja ny väg, du kan välja hur många vägar som helst, vägar blir fel men till slut min fina Cathleen så hittar du hem.

Och känn ALDRIG att du gör fel!



Glöm inte bort att njuta av livets små delar, av alla stunder, tråkiga som roliga. Se helheten och perspektivet på alla saker du gör, inte delarna. Tittar du bara på delarna blir du lätt förvirrad. Se hur den ena pusselbiten passar ihop med den andra pusselbiten och även om du idag inte kan se att de gör det så kommer du tids nog att se hur de alla passar ihop med varandra till ett riktigt vackert pussel. Men ha inte bråttom! Varje tid har sin plats i pusslet! Känn därför att allt du gör i ditt liv har en mening så länge som du gör det som känns rätt i ditt hjärta och verkligen gör det du vill göra. Ibland kan det tyckas att de tråkiga, jobbiga och smärtsamma stunderna inte är viktiga. De känns inte rätt. Men om du tittar på dem ur ett annat perspektiv, se dem ur sin helhet. Kanske de ändå har en avgörande del i din framtid? Kanske dessa bitar ska hjälpa dig till ett liv i fullständighet. Du kanske behöver dessa delar för att känna igen lyckan när du väl finner den! Känn att så länge du följer ditt hjärta så ligger din väg öppen. Känn att så länge du följer ditt hjärta så är du på väg dit du ska, till din egna goda kärleksfulla framtid, För den finns där Cathleen, den ligger bara lite skymd framför dig! Och du kommer att finna den! Om du tänker så…. Så kanske du finner en större mening i allt som sker och i allt du gör. Och jag älskar dig så förbannat MYCKET! Ha nu nu en underbar dag! Puss mamma

2011-07-15 @ 10:10:01
Postat av: Anonym

DAGENS AFFIRMATION TILL DIG ;)

Jag ser alla mina problem och svårigheter som lärdomar och erfarenheter till min vidare utveckling

2011-07-15 @ 10:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0