Whats up and down

Godmorgon! Har ni sovit gott?

Jag tänkte göra som mång andra bloggare och köra en hiss och diss. Är det okej att jag kallar mig själv bloggare, fast det i princip bara är min mamma som läser min blogg?!





Tänkte börja med att hissa att jag igår fick min första norska lön - vilket innebär att jag nu kan använda mitt norska bankomatkort. Vilket i sin tur innebär att jag slipper massa avgifter och slipper undra hur mycket jag har på kortet.

Min Dove glow summer bodylotion jag köpte - den fungerar skitbra! Redan efter jag smort in mig andra gången kunde jag se skillnad. Lite brunare har jag allt blivit :)




Vet ni vad jag verkligen vill dissa? Hat! Det finns för mycket av det i vår värld. Hat föder hat, våld föder våld. 
B Ö R J A   Ä L S K A   M E R  ! ! ! ! ! ! ! !

Dissar också att vår leverans på jobb igår enbart bestod av tjocka knitwears och dunjackor. Har jag missat något, vart tog sommaren vägen? :(

Passar även på att dissa att jag igår på Ikea skulle använda mitt norska bankkort för första gången - när jag insåg att jag inte kunde koden.. Den måste jag lära mig!! Det var väldigt nära att jag gick miste om en mjukglass där.


Kommentarer
Postat av: Hoppfull mamma....

Absolut sant! Vi måste älska mera!Vi måste bli mer toleranta! Jag är inte kristen, men har dock min egna religiösa trossats. Min alldeles ega tro. Men i kristendomens heliga bok kan man fina många kloka ord till sin vägledning. Bland annat då ur Första Korintierbrevet 13...som lyder:

Vägen framför andra är kärleken....

Om jag talar både människors och änglars språk men saknar kärlek, är jag bara ekande brons, en skrällande cymbal.

Och om jag har profetisk gåva och känner alla hemligheterna och har hela kunskapen...

och om jag har all tro så att jag kan förflytta berg, men saknar kärlek, är jag ingenting.

Och om jag delar ut allt jag äger och om jag låter bränna mig på bål, men saknar kärlek, har jag ingenting vunnit.



För....Kärleken är tålmodig och god.

Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst.

Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont.

Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen.

Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.

Och det fina i altt....Kärleken upphör aldrig att existera! Kramar er!

2011-07-26 @ 12:30:57
Postat av: LIENE

sv: Bara stort ånger och ångest över det man gjort! Men han saknade ju empati...

2011-07-26 @ 19:27:55
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej Catte.

Får göra mej till känna...jag läser din blogg jag med. Men jag är fruktansvärt dålig på att kommentera. Hoppas att du har det bra i Norge och att du snart får din drömlägenhet :)

kram Sanna

2011-07-26 @ 23:11:29
URL: http://toksannas.blogspot.com
Postat av: Josse!

Hej! :) har faktiskt börjat läsa din blogg, den är intressant, fatksitk! :) hoppas du har de bra! :)

2011-07-26 @ 23:13:04
URL: http://numbashell.skyrock.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0