Himlen gråter med alla offer..

Hej alla fina!

Norge vaknade i sorg idag :( Känns fortfarande overkligt att något sånt har hänt, så nära mig, där jag bor. Wow, trodde aldrig jag skulle få uppleva något sånt här. Imorse vaknade jag av att jag hörde en sjukt stor smäll. Kan ni fatta att jag blev nojjig? Tittade ut genom fönstret och såg att himlen var helt svart, ösregnade, blixtrade och åskade.  På något sätt passade vädret ihop med hur vi kände oss - svarta, nere och sorgsna. Himlen gråter med alla offer.. 

Tydligen har man nu gripit en gärningsman, och denna man står tydligen misstänkt för både massakern på Utöya och bombningen. Man har fått fram än så länge att massakern krävde 84 liv - fler ligger tydligen i vattnet :( Oooh, jag kan inte förstå, helt sjukt hur människor kan vara så grymma. Ingen har rätt att ta någon annans liv!!!

Samtidigt tänker jag på vilken j*vla tur jag/vi hade.. Det kunde ju varit vi. Tänk om vi inte hade varit tvugna att jobba igår, tänk om vi varit lediga och bestämt oss för att gå ner och shoppa? Vi måste lära oss att uppskatta livet mer!!

 Sänder mina tankar till alla er som förlorat någon i denna stora tragedi. :(










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0